Provincieraad breidt klachtenreglement uit met ‘suggesties die de werking van de provinciale administratie kunnen verbeteren’
Vandaag 19 juni 2019 keurde de provincieraad de uitbreiding van het klachtenreglement uit met de mogelijkheid tot het indienen van een suggestie ter verbetering van de dagelijkse werking van de provinciale diensten.
Tot nu toe kon een ontevreden burger een klacht indienen over de werking van de provinciale diensten. In uitvoering van Vlaamse regelgeving bestaat daarvoor een specifiek klachtenreglement.
De positieve component, het indienen van een suggestie om die dagelijkse werking te verbeteren, was niet voorzien.
De provincieraad van Oost-Vlaanderen heeft daar nu, op voorstel van provincieraadslid Greet De Troyer, werk van gemaakt. Voortaan kunnen burgers, die niet tevreden zijn over de werking van de provinciale administratie niet alleen een klacht indienen, maar ook een constructief voorstel doen om de dagelijkse werking te verbeteren.
Eerste gedeputeerde Kurt Moens: “De deputatie zet maar wat graag haar schouders onder dit voorbeeldinitiatief van de provincieraad. De provincieraad voert zo niet alleen concreet een beleid dat betrokkenheid en inspraak van de burger bevordert, maar stimuleert die burger ook om zelf actief een steentje bij te dragen tot het verbeteren van de dienstverlening waar iedere Oost-Vlaming recht op heeft.”
Je kan een verbetersuggestie indienen via een formulier op de webpagina of via mail naar klachtencoördinator@oost-vlaanderen.be.